about-4-shape-1
about-4-1
about-4-2
about-4-shape-2
Co jsme?

Jsme malá základní škola, která je organizovaná v trojročích a dává důraz na vztahy a kompetence.

Laskavé a respektující vztahy jsou pro nás základní předpokladem toho, aby pro každého byla Škola Pura Vida bezpečným a příjemným místem, ať už to jsou vztahy mezi vrstevníky, učitelem a žákem, učitelem a rodičem, ale i vztah k sobě samému.

Příroda

Prostory u lesa a potoka

Přijímání dětí

Do vyšších ročníků kdykoliv během školního roku

Kontakt

Důrazem na rozvoj kompetencí chceme co nejvíce školou připravující na život v 21.století. Tušíme, že to, co odlišuje a bude v budoucnu stále výrazněji odlišovat úspěšné a šťastné od lidí méně úspěšných a šťastných jsou jiné věci než jejich nabiflované znalosti. Je to schopnost přizpůsobit se, improvizovat, rychle se rozhodovat, přicházet s nápady a řešeními, analyzovat a pojmenovat potenciální rizika, překonat nepohodlí, nevzdávat se a dokázat se domluvit bez ohledu na věk, zkušenosti nebo rozdílné životní názory ostatních.

Je to i důvod, proč máme již od 1. ročníku až do 9. ročníku předměty jako Kyberbezpečnost, každodenní výuku angličtiny nebo program RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení). Matematiku metodou Hejného, kde děti vlastním pozorováním a logickou dedukcí samy přijdou na zákonitosti a vzorce. Pravidelné projektové týdny, kde každý zpracovává své zvolené téma a v závěru své poznatky prezentuje ostatním. Pelíšky – pravidelnou psychohygienu kolektivu a sebepoznání s psycholožkou nebo také tzv. týmovky a sněmy, kde děti mohou přednést jakýkoliv svůj problém nebo nápad, který bude přijat s respektem a bude mu věnovaná pozornost při hledání řešení. Proto systematicky rozvíjíme umění sebehodnocení – tedy adekvátně a realisticky posoudit své znalosti v dané oblasti a vytyčit si svoji cestu nápravy a vlastního individuálního rozvoje včetně nástrojů, jak jej dosahovat. 

Souhlasíme, že je fajn získat určité penzum v naší společnosti očekávaných a přínosných znalostí. Vstřebat je a umět je i aktivně využít a mít tak prostě všeobecný přehled.  Ovšem v dnešním světě, kde množství informací roste exponenciálně, toto nestačí. Věříme, že je daleko důležitější, aby lidé disponovali schopností naučit se to, co je třeba a tehdy, když je to třeba. Je důležité umět se ptát a hledat aktuální odpovědi. Informace, která je teď pravdivá, může být za půl roku zastaralá či úplně nesprávná. 

Profi absolventa Školy Pura Vida je tedy člověk, jenž je zvídavý a kreativní, bere učení jako zábavný a obohacující celoživotní proces, má se rád a umí vycházet se svým okolím. 

cta-shape-1
cta-shape-2

Jak přihlásit dítě do školy?

Číst článek
cta-1
Pura
Vida
cta-2

KDO JSME

Jsme parta nadšených, nápaditých a otevřených učitelů, vychovatelů a spolupracovníků, kteří věří v partnerský přístup k dětem, mají děti upřímně rádi a snaží se v nich nejen vidět, ale i rozvíjet, to nejlepší.

PURA VIDA TIMELINE

Rok 2021/22 Rok prvotních nápadů, myšlenek, průzkumů a mapování
Rok 2022/23 Rok formování představ, hledání zázemí, spolupracovníků a podobně zapálených rodin
Rok 2023/24 První rok ostrého, ale rozhodně úžasného, provozu v prostorách areálu Word of Life Černá Hora. Otevřely se brány prvním 12 dětem první trojročí.
Rok 2024/25 Ve druhém roce provozu se rozrůstáme o druhé trojročí.
Máme tedy děti od 1. do 6. třídy a zůstáváme ve skvělém areálu Word of Life Černá Hora.
Rok 2025/26 Očekáváme rozšíření o další trojročí, tedy až do 9. třídy.

Náš tým v roce 2024/25

Tomáš, Katka, Jerryna, Janča, Míša, Klára, Mára a Majda

PROČ JSME

 

  • Chceme rozšířit nabídku způsobů vzdělávání v našem regionu
  • Chceme, aby děti do školy chodily rády, aby jim byla přístavem bezpečí, inspirací a motivací.
  • Chceme, aby se opravdu propisovaly krásné plány MŠMT, aby se jejich strategie a opatření opravdu zhmotňovaly a stávaly realitou.
  • Aby děti mohly trávit více času venku a v pohybu.
  • Aby se nebály cizích jazyků a přijaly, že ovládat několik z nich je v dnešní době potřebné a běžné.
  • Abychom dětem ukázaly, že problémy jsou od toho, aby se jim člověk postavil a aby se řešily.
  • Abychom ukázaly? Dětem, že mít se rád a znát své hranice, silné a slabé stránky, 
  • Aby děti, učitelé i rodiče mohli vydechnout, užívat si každého dne s radostí daného okamžiku – ŽÍT PURA VIDA.

 

JAK JSME

  • Chceme být školou, která podporuje všestrannost a samostatnost dítěte, jejich kritické myšlení, ale i   předává velký díl zodpovědnosti za své učení právě dětem.
  • Ranní družina začíná v 7 hodin a můžeš ji trávit se spolužáky vevnitř nebo řáděním venku.
  • Začínáme výuku v 8:30 vždy ranním kruhem, abychom se přivítali, vyřešili cokoliv je k řešení, uvedli se do tématu a plánu dne, připomněli si jedinečnost daného dne, zazpívali si. 
  • Máme rozvrh dne, protože věříme, že je zdravé mít rutinu. V rámci něj ale děti mohou často volit, jakému tématu se budeme věnovat a do jaké hloubky nebo pracovat na svém vlastním projektu.
  • Nevymezujeme se žádným jediným vzdělávacím proudem, ale v rámci našeho principu všestrannosti se snažíme vybírat z různých oblastí to nejužitečnější (Montessori, Waldorf, Dalton, Začít spolu …) Využíváme širokého spektra inovativních metod a stylů učení (centra aktivit, kruh sdílení, metody kritického myšlení, zážitková pedagogika, lesní pedagogika, intuitivní pedagogika, badatelsky orientovaná výuka, konstruktivistické principy, vrstevnické učení apod.).
  • Konkrétně v našich předmětech:
  • Matematika podle metody Hejného
  • Čeština metodikou Hanami
  • Pura Vida svět vědy – badatelské učení, učení venku, expedice, projektové týdny
  • Pura Vida svět společnosti – RWCT (metoda kritického myšlení), sněmy, cestovatelské besedy, návštěvy cizinců, expedice, projektové týdny
  • Jazyky:
  • Angličtina každý den, převážně metodou CLIL, od 1. do 9. třídy
  • 4.-6. třída: každý rok se vyučuje jeden z jazyků prožitkovou metodou orientovanou na praktické zvládnutí základů a poznání reálií – italština, francouzština, němčina
  • 7.-9. třída: španělština třikrát týdně
  • Tělesná výchova – atletika, gymnastika, jóga, míčové hry, plavecký, lezecký, vodácký a lyžařský kurz od 1. třídy; outdoorová ranní i odpolední družina každý den + přestávky v pohybu
  • Hudební výchova využívá Orffovu metodu
  • Kyberbezpečnost od 1. třídy (ve vyšších ročnících společně s informatikou)
  • Pelíšky – hodinka kolektivu ročníku a/nebo trojročí s psycholožkou v rámci prevence
funfact-shape-1
funfact-shape-2
funfact-shape-3
funfact-shape-4
funfact-shape-5

Puraprůvodcú

Když to jde, jsme venku

%

Traumat ze špatné známky

Srdečnost